Erabaru.net. Nama kucing ini adalah Panda dan ia berusia 2 tahun. Panda sangat penyayang dan menjaga adik barunya bernama Sean dari dalam kandungan dan setelah dia dilahirkan.

Pemilik Panda bernama Liel Ainmar Assayang mengatakan Panda telah menjadi akrab dengan bayi lelakinya sejak dari dalam kandungan.

Ia selalu berada dekat dengan perutnya dan memeluknya. Sampai bayinya dilahirkan Panda masih setia berada bersama dengan bayinya dengan melakukan hal yang sama.

Kredit: Liel Ainmar Assayang

Dimulai dengan Panda dibawa oleh Liel ke rumah barunya, ia menjadi sangat dekat dengan Liel.

“Panda dengan cepat menjadi dekat dengan saya! Dia tidur bersama saya, dan juga bergaul serta memeluk saya. Ketika saya hamil, ia mulai mengikuti saya mengelilingi rumah, mengusap-ngusap kepalanya pada perut saya dengan bulunya, “Kata Liel Ainmar Assayang kepada Love Meow.

Kredit: Liel Ainmar Assayang

Panda dilihat selalu berada bersama dengan Liel dan berada dekat dengan perutnya. Panda melindungi kandungan Liel selama 9 bulan.

Kredit: Liel Ainmar Assayang

Saat bayi Liel dilahirkan, pada awalnya ia menjadi bingung, tetapi setelah ia mencium bau bayi lelakinya, Panda tahu yang itu adalah adik lelakinya yang ia usap-usap dahulu.

“Kini setelah 3 bulan berlalu, Panda naik di atas tempat tidur dan duduk disebelah adiknya dan menidurkannya. Anda akan tahu yang Panda sangat sayangkan adiknya sejak awal! “Ujar Liel.

Kredit: Liel Ainmar Assayang

Ini adalah cinta sejati dan asli!

Kredit: Liel Ainmar Assayang

Panda meletakkan kepalanya di atas adik lelakinya seperti mana sebelumnya ia meletakkan kepalanya di atas perut Liel.

Kredit: Liel Ainmar Assayang

Menurut Liel, “Kucing tidak diperbolehkan berada di dalam tempat tidur bayi, tetapi saat saya meletakkan bayi di dalam ranjang tersebut, saya dapat melihat banyak bulu di beberapa posisi di dalam kasur tersebut.

Dan Panda menjaga anak saya saat dia sedang tidur juga. Ketika bayi menangis di waktu malam, Panda memanggil saya. Ia tidur di sebelahnya dengan selalu mengawasi dan menjaga bayi saya dengan baik. ”

Kredit: Liel Ainmar Assayang

Bukan Panda saja yang menyayangi bayi lelaki bernama Sean ini. Kucing lain juga menyayangi Sean dan selalu mengawasi dan melindungi Sean dengan baik.

Kredit: Liel Ainmar Assayang

(asr)

Sumber : Erabaru,com.my

Share
Tag: Kategori: BAYI PARENTING

Video Popular